Bestuur en Organisatie

Dienstverlening

In 2019 zijn de voorbereidingen getroffen voor de samenvoeging van de afdelingen Burgerzaken & receptiebalies en Klantcontactcentrum. Per 1 januari 2020 is hiermee de afdeling Publiekszaken ontstaan. Deze samenvoeging moet er vooral toe leiden dat we nog meer kanaalgelijk gaan werken. Dat wil zeggen op welke wijze de burger/bedrijf contact zoekt met de gemeente er altijd een zelfde beantwoording komt. Daarnaast heeft de samenvoeging tot doel dat we flexibeler in kunnen spelen op de klantbehoefte.

Vanaf maart 2019 is de impact van de sinds maart 2014 verlengde geldigheidstermijn van reisdocumenten voelbaar. Als gevolg van deze verlengde geldigheidstermijn daalt het aantal aanvragen reisdocumenten vanaf maart 2019 gedurende 5 jaar drastisch, in 2019 was deze vermindering minder negatief dan verwacht. Echter is de verwachting dat de daling in 2020 en verder door zal zetten.
Tot slot wordt gezien de landelijke ontwikkelingen op het gebied van identiteitsfraude hier de komende jaren binnen de organisatie meer aandacht aan gegeven.

ga terug